FAQ



FAQ Svar på hyppigt stillede spørgsmål:



Bliver det dyrere at gå til behandling her på klinikken?

Hvis du er en af de patienter, som ofte skal til tandlæge, vil du i hvert fald i starten opleve lidt større udgifter til tandpleje.
HUSK at den bedste forsikring mod store tandlægeregninger er at være omhyggelig med tandbørste og tandtråd OG at gå til tandlægen i overensstemmelse med din tandlæges vurdering af dit behov herfor. Det kan godt være, at det koster penge at gå til tandlæge. Men det er dyrere at lade være!

Hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil komme oftere, end I anbefaler?

Du kan altid anmode os om ekstra ydelser, heriblandt forebyggende kontrolundersøgelser – mod egenbetaling.*!

Hvad skal der til, for at jeg kan få mere end 1 tandrensning med tilskud om året?

Hvis du er gul eller rød patient, kan du få tandrensning med tilskud så ofte, som det ifølge tandlægens faglige vurdering er nødvendigt. Hvis du er grøn patient, kan du maksimalt få tilskud til én tandrensning om året.

Hvad gør jeg, hvis jeg er grøn patient, men får ondt i en tand, selvom der ikke er gået mindst 12 måneder?

Hvis du får smerter eller af anden årsag mener, at der er noget galt, skal du gå til tandlæge. Også selv om du er grøn patient, og der ikke er gået mindst 12 måneder, siden du sidst var til undersøgelse. Hvis der er behov for behandling, får du behandling med tilskud, hvis det altså ikke er en behandling, hvor der er 100 % egenbetaling. 

Desuden skifter du farve og indkaldes med udgangspunkt i, om du nu er gul eller rød.

Hvad nu hvis jeg er uenig med min tandlæge i, om jeg er rød, gul eller grøn?

Du bliver indplaceret som grøn, gul eller rød ud fra tandlægens faglige vurdering.

Hvis du ikke har tillid til tandlægens faglighed, kan du altid henvende sig til en anden tandlæge og bede om en såkaldt ”second opinion”.

NB:  Vær evt. også opmærksom på ændrede tilskudsregler fra Sygeforsikringen Danmark.
Se mere på www.sygeforsikring.dk